Feltéve Kód # Kategória #
4 napja B375 Visszajátszás Sárga 22 mindkét lábával a támadótérfélen van, amikor birtokba veszi a labdát. Ezután a védőtérfélen álló társának passzolja a labdát. Ez visszajátszás.
4 napja A1008 Sportszerűtlen (gyors indítás) Gyors ellentámadás során fehér 11 keresztbe nyúl a labdavezető előtt. Mozdulata egyértelműen a labdára irányul, el is éri a labdát. A karján történt érintkezés, azonban a védő a karját azonnal leengedi, vagyis nem tartja mereven a támadó előtt, hogy az elakadjon benne. Ez normál hiba.
7 napja B373 Lépés-Labdavezetés Kék 13 kezéből úgy üti ki ellenfele a labdát, hogy minimálisan, de elhagyja kék 13 kezét. Ezután megfoghatja a labdát, sőt új labdavezetést is kezdhetne. Nem történt lépéshiba.
7 napja B374 Lépés A játékos 3-at lép a labdával. Lépéshiba
10 napja A1007 Elzárás A támadó játékos belemozdul az elzárásba. Szabálytalan elzárás.
16 napja A1006 Dobómozdulat Az érintkezéskor még nem vette fel a játékos a labdát, azonban az érintkezést követően gyorsan eljátssza, hogy tulajdonképpen olyan távolról ő ziccert kilépve akart kosárra dobni. A játékvezető helyesen nem ítélt büntetődobásokat.
17 napja B372 Különleges helyzetek A feldobáshelyzetnél a kék csapat a kedvezményezett. Miután a labda elhagyta a bedobó kezét - de még mielőtt érintett volna játékost - személyi hibát ítélnek a fehér 4 ellen. A bedobás előtt meg kell-e fordítani a nyilat a fehér csapat javára? Mivel még nem érintette a pályán játékos a labdát, amikor a fault bekövetkezik, a nyílhoz nem kell nyúlni.
17 napja A1005 Félkör A védő felveszi a szabályos védő helyzetet a félkörön kívül, a támadó pedig a védő felső testének ugorva okoz érintkezést. Támadóhiba.
19 napja B371 3, 5, 8, 24 másodperc Amikor kék 24 hozzáér a labdához, kb. 7 mp telt el a támadóidőből. Helyes utána a 8 mp ítélet? Nem. Amikor kék 24 hozzáér a labdához, kb. 7 mp telt el a támadóidőből, de azzal, hogy ekkor ő érintkezésben van a saját térfelével, a labda átkerül a fehér támadótérfelére. Új 8mp-es időszak kezdődik, így nem történt szabálysértés.
25 napja A1003 Kezek használata Mit ítélnél, feltéve, hogy a fehér csapatnak megvan a 4 csapathibája a negyedben? A védő szabályosan üt a labdába, azonban az így elpattanó labdáért való küzdelemben fehér 23 szabálytalanul használja a karját és ezzel személyi hibát követ el. Mivel a kék csapat nem szerezte meg a labdát, így a labdát még fehér csapat birtokolja a fault pillanatában. Ez így támadó csapat által elkövetett hiba, és nem járnak büntetődobások.
25 napja A1004 Dobómozdulat A támadó éppen felveszi a labdát, amikor a védő megüti a karját, és bár egy picit kicsúszik a kezéből, a mozdulata folyamatos, így a játékvezető helyesen ítél 2 büntetődobást.
31 napja A1001 Dobómozdulat A labda megül a játékos egyik kezében, és ezzel megkezdi a dobómozdulatát, amikor ellenfele faultolja őt. 2 büntetődobás jár.
31 napja B369 Lépés-Labdavezetés Amikor fekete 13 felveszi a labdát a bal lába a talajon van. Azonban ezután amikor erről tovább szökken újra a bal lába érinti a talajt (hop step). Ez lépéshiba.
31 napja A1002 Sportszerűtlen (gyors indítás) A védőjátékos nem kísérli meg a labda megjátszását, szükségtelen érintkezést okoz gyorsindítás során. Sportszerűtlen hiba (C3).
31 napja B370 Lépés-Labdavezetés Dobócsele közben Fehér 99 bal lába érintkezésben marad a talajjal, így nem követ el lépéshibát.
32 napja B368 Komplex Történt-e lépéshiba a labdavezetés kezdetén? Fehér 23 labdabirtoklást szerez miközben a bal lába érinti a talajt. Ezután a jobb lábát (1. lépés), majd a bal lábát (2. lépés) teszi le a talajra, mielőtt a labda elhagyná a kezét a labdavezetés kezdetekor. Ez lépéshiba. Fiba Tough Calls: Incorrect decision from the referees. White 23 gest the control of the ball with his right foot on the floor. Then he puts his left foot on the floor (first step) and then his right foot again (second step) before releasing the ball to start his dribble. This is a travelling violation.
32 napja A1000 Komplex Fekete 22 által okozott érintkezés még azelőtt következett be, mielőtt a labdavezető játékos felvette volna a labdát, ezért sportszerűtlen hibát kellett volna ítélni ellene. A kosár nem érvényes, és 2 büntetődobás majd oldal bedobás járna a Fehér csapatnak. FIBA Tough Calls: The contact created by Black 22 on the dribbler was illegal and was committed before the dribbler gathered the ball to start his act of shooting. Thus, an unsportsmanlike foul should have been called to Black 22, cancel the basket and 2 free throws should have been awarded to White 23, followed by a White team throw-in from the throw-in line in their frontcourt and 14 seconds on the shot clock.
35 napja A999 Centerharc Fehér 31 befogja fekete 24-es karját. Helyes ítélet fehér 24 ellen.
41 napja A998 Dobó általi fault A védő szabályos védőhelyzetet vesz fel a félkörön kívül. A támadó felugrik dobni, a labda elhagyja a kezét, majd ezt követően ráesik a védőre. A játékvezetők helyesen ítélnek a támadójátékos ellen, azonban a kosarat meg kellett volna adni, mivel a labda már a levegőben volt, így a fekete csapat már nem birtokolta, amikor a személyi hiba megtörtént.
41 napja B367 Lépés-Labdavezetés Piros 3 kosárra tör. A labdát akkor veszi fel, amikor a bal lába a talajon van (0. lépés), ezután még 3 lépést tesz. jobb-bal-jobb. Lépéshiba. Tough Calls: Red 3 drives to the basket. He gathers the ball when his left foot is touching the floor (so called zero step), then he takes three more steps right-left-right and stops.
46 napja A997 Sportszerűtlen (gyors indítás) A védő nem tesz kísérletet a labda megjátszására, csupán egy szükségtelen érintkezést okoz egy gyorsindítás során. Sportszerűtlen hiba (C3).
51 napja A996 Különleges helyzetek Mit ítélnél, feltéve, hogy mindkét csapatnak megvan a 4 hibája a negyedben? Fehér 6 passzolja a labdát, amibe Piros 31 beleér. Ezután Fehér 33, aki szintén a labdáért indul, kicsit elkésik, így szabálytalan érintkezést okoz. Bár az érintkezés elég erős, azonban ez normál kosárlabda játék. Normál hibát kell ítélni fehér 33 ellen, és mivel a Piros csapat még nem szerzett labdabirtoklást, ez támadó csapat által elkövetett hiba, és nem járnak büntetődobások. Tough Calls: White 6 passes the ball over the front court and defensive player Red 31 is able to deflect the pass. After that, White 33, who tries to catch the pass as well, is late and creates an illegal contact. The contact is quite hard due to the fact that 2 players are jumping to each other, it is still a normal basketball action. A personal foul should be called on White 33.
53 napja A993 Sportszerűtlen Fekete 7 labdát vezet egy gyors ellentámadás során, amikor fehér 7 szabálytalanul érintkezik vele. Fekete 7 fehér 3 irányába mozdul, azonban ez egy normál védőmozdulat, normál személyi hiba. Black 7 dribbles the ball in transition and White 3 creates an illegal contact. Black 7 was moving towards White 3 who tried to make a normal basketball defense action. A personal foul should be called on White 3.
53 napja A994 Sportszerűtlen (durvaság) Tough Calls: Kék 19-es egy átadás átvétele után a kosár felé fordul, azonban a jobb könyökével megüti ellenfelét. Ez a oldalirányú könyökmozdulat nem egy kosárlabda mozdulat, ezért sportszerűtlen hibát (C1) kell ítélni. Blue 19 receives the pass in the key. He turns to the basket and hits with his right elbow the defensive player Yellow 34. The action by Blue 19 is swinging an elbow (laterally), what is not a basketball action, and an Unsportsmanlike Foul (C1) should be called.
53 napja A995 Lépés-Labdavezetés A játékos felugrik a labdával és nem hagyja el a kezét mielőtt újra földre érkezik. Lépéshiba.