Feltéve Kód # Kategória #
5 napja B363 Lépés-Labdavezetés A játékos felugrik dobni, de aztán meggondolja magát, és leüti maga mellé a labdát, és labdavezetést kezd. Ez lépéshiba, mivel felemelte a támaszlábát, mielőtt a labda elhagyta volna a kezét labdavezetés kezdetekor.
5 napja A957 Dobómozdulat A játékos még labdát vezet, amikor az érintkezés történik, de aztán ahogy érzi az lökést azonnal felkapja a labdát egy kézzel, hogy két büntetődobással járó ítéletet harcoljon ki. Ez még nem dobómozdulat közbeni fault, nem járnak büntetődobások.
8 napja A956 Sportszerűtlen Gyors ellentámadás során a védő nem próbálja megjátszani a labdát vagy a szabályos védekezést. Meglöki a támadót, hogy megállítsa az ellentámadást. Sportszerűtlen hiba (C3).
8 napja B362 Lépés-Labdavezetés Miután befejezte a a labdavezetését és megfogta a labdát fehér 31 kiejti azt. Ezután szabályos újra két kézzel megfognia a labdát, de újra labdát nem vezethet. Az kétszer indulás. Szabálytalan.
14 napja B361 Feldobás(helyzet) A védő szorosan rajta tartja a labdán a kezét, miközben a támadó többet lép a labdával a kezében a megengedettnél. Ez feldobás helyzet.
36 napja A954 Belemenés-Akadályozás A védő időben elfoglalja a védőhelyzetet, mielőtt a támadó felugrana. Ez támadóhiba. FIBA Tough Calls Gameday 8-4: Correct decision from the referees. This is a charging foul.
36 napja A955 Színészkedés A helyes ítélet a fekete 23 elleni technikai hiba lett volna látványos színészkedésért. FIBA Tough Calls Gameday 5-2: Incorrect decision from the referees. A technical foul should be called to Black 23, one free throw awarded to any White team player and then the ball should be awarded to the Black team for a throw from the place (in their frontcourt) where the game has been interrupted for the technical foul penalty, with 16 seconds on the shot clock.
37 napja A953 Elzárás Fekete 7 szabálytalan elzárást ad, mivel mozgásban van. Black 7 committed a team control foul for blocking (moving screen with one foot in the air when contact occurred) and the ball should have been awarded to the White team for a throw-in at the place nearest to the infraction.
37 napja B360 Labda- és kosárakadályozás FIBA Tough Calls Gameday 8/1: A védőjátékos akkor érinti a labdát, amikor a labdának egy kis része a gyűrű szintje alatt van. Ez büntetődobás közbeni kosárakadályozás, és 1 pontot kell ítélni a kék csapat javára.
42 napja A952 Kezek használata Kék 5 kinyújtja a támadó elé a karját, aki abban kissé elakad, majd reakcióként ő fogja be a védője karját. Az akciót kell megfújni, nem a reakciót.
45 napja B359 Labda- és kosárakadályozás A védő felszálló ágban érinti a labdát, mielőtt a labda érintené a palánkot. A palánkot ugyan megüti, és az rezgésbe is jön, azonban az elütött labdának nincs esélye a kosárba jutni, sőt még a gyűrűt érinteni sem, így ez nem befolyásolja a labda kosárba jutását. Nem történt szabálysértés, a kosarat nem kell megadni.
48 napja A951 Kezek használata Fekete 17-es szabályos védőhelyzetet vesz fel oldalra kinyújtott karral. Azonban ő nem okoz érintkezést és nem is gátolja a labdavezető játékos mozgását. Fehér 30 az, aki a karjával "eltakarítja" az útból a védő karját, és igyekszik teátrálisan eljátszani, hogy őt akadályozza a védő. Ez támadóhiba.
53 napja A950 Levegőben lévő játékos Fekete 10 - miközben dobásra emelkedik - előre nyújtja a lábát, és érintkezést okoz a dobást szabályosan szerelni próbáló fehér 12-vel. Fehér 12 nem okozna érintkezést, az a támadó játékos hengeréből kinyújtott lábán következik be. Támadóhiba. A dobó ezt a trükköt alkalmazva próbálja megtéveszteni a játékvezetőt (ezúttal sikerrel).
56 napja A949 Sportszerűtlen Fekete 17 elgáncsolja Szürke 14-et, aki át akarja ugorni őt. Ez sportszerűtlen hiba. Tough Calls Gameday 13/05: Black 17 tripped up Grey 14 when he was trying to jump over him. This is an Unsportsmanlike Foul. Grey 14 shall attempt 2 free throws and the ball will be awarded to the Grey team for a throw-in at the throw-in line in their front court with 14 seconds on the shot clock.
62 napja A948 Sportszerűtlen (durvaság) A védő egyértelműen blokkolni szeretné a dobást, azonban nem tudja már a lendületét visszafogni, így erős érintkezést okoz. Sportszerűtlen hiba (C2).
63 napja A947 Elzárás Az elzáró játékos vállal belemozdul az elzárásba. Szabálytalan elzárás, támadóhiba.
68 napja A946 Belemenés-Akadályozás Fehér 5 elfoglal egy szabályos kiinduló védőhelyzetet, majd szabályosan oldalra mozog. Azonban nem ő ér az ütközés helyére elsőként, mivel az érintkezés nem a felső testén, hanem a vállán következik be. Védőhiba.
73 napja A945 Sportszerűtlen (durvaság) A FiBA állásfoglalása szerint ez az eset kimeríti a sportszerűtlen hiba kritériumát. FIBA Tough Calls Gameday 2/3: The Crew Chief’s decision was based on the supposed intention of Grey 14. However, the foul meets the criteria to be called as Unsportsmanlike Foul. When deciding if a foul should be personal or unsportsmanlike, referees must only consider the action, never the supposed intention.
73 napja B358 3, 5, 8, 24 másodperc Történt-e 8 másodperces szabálysértés? (A feldobáshelyzet sípszóig több mint 8mp telt el.). A labda nem került át a támadó térfélre, mivel kék 25 nem került át mindkét lábbal a támadó térfélre. A 8 mp-es szabálysértés a feldobás megítélése előtt bekövetkezett. A FIBA Tough Calls Gameday 12/2: The ball was never on the front court as Blue 25 never had both feet completely in contact with his frontcourt. The 8 second period ended before the held ball was called. The White team will be awarded a throw-in from the side-line in their frontcourt, close to the centre line, with 14 seconds on the shot clock.
77 napja A944 Elzárás Fehér 43 szabályos elzárást adott, ez nem büntethető. Tough Calls Gameday 3/1 : Incorrect decision by the referees. White 43 has established a legal screen and cannot be penalized.
77 napja B357 Visszajátszás Történt-e visszajátszás? (A labdát a fehér játékos üti a középvonal felé). Piros csapat birtokolta a labdát, piros 12 érintette utoljára a labdát a támadó térfélen, és a támadó térfélen is ő érinti először. A visszajátszás kritériumai teljesültek. FIBA Tough Calls Gameday 12/4: The Red team was in control of the ball in their frontcourt, Red 12 was the last player to touch the ball in his frontcourt and then, the ball touched the backcourt and was again touched by Red 12. All the conditions for a backcourt violation were fulfilled.
79 napja A943 Sportszerűtlen Mit ítélnél, feltéve, hogy a csíkos csapatnak megvan a 4 csapathibája a negyedben? A piros csapat még nem szerzett labdabirtoklást, így gyorsindításról még nem lehet szó. A labdát vesztő támadó egyértelműen a labda visszaszerzésére tesz kísérletet, cselekedete nem sportszerűtlen. Ez egy támadó csapat által elkövetett szabálytalanság, amiért büntetődobások sem járnak.
84 napja A940 Sportszerűtlen Sárga 9 fekete 77 előtt szabályos védőhelyzetet foglalt el és aktívan védekezett, és érintkezés okozása nélkül próbálta meg elütni a labdát. Az érintkezést a támadó okozta. FIBA Tough Call 11-2: Yellow 9 was in front of Black 77, he had established a legal guarding position and was playing active defense, trying to tap the ball without creating any illegal contact against the dribbler. The contact was created by the dribbler.
84 napja A941 Függőlegesség A védő függőlegesen felugrik. A védő az érintkezésről nem tehet, a támadó az, aki a védő hengerébe hatolva érintkezést okoz. Támadóhiba.
84 napja A942 Függőlegesség A védő előrefelé mozog, és érintkezést okoz. Védőhiba. FIBA Tough Calls Gameday 2-1: Correct decision from the referees. Foul in the act of shooting. 3 free throws awarded to Red 8.